Marathon

Clinics voor clubsWil jij trainen voor de marathon dan ben je bij Running Movements aan het goede adres. Een marathon lopen is niet niks, dus is de juiste voorbereiding essentieel. Om een marathon te kunnen lopen dien je ruime loopervaring te hebben en in onze optiek meerdere halve marathons te hebben gelopen. Je doel kan zijn dat je een snelle tijd wilt neerzetten op de marathon, maar misschien wil je de marathon gewoon uitlopen. We zeggen gewoon, maar gewoon is het natuurlijk niet. Een marathon lopen is een avontuur en een overwinning op jezelf.

Running Movements facilitairt in beide hardloopschema’s, zodat jij verantwoord en op de juiste manier je kan voorbereiden op de marathon. Lees hier hoe onze werkwijze is! Het is essentieel om een doeltijd te formuleren, om te weten wat je kan. Deze doeltijd helpt je om goed en gedoseerd te trainen. Op internet vind je een handige RunCalc converter die je kunt gebruiken. Deze helpt je om een geschatte tijd te berekenen om het juiste schema bij Running Movements aan te schaffen. Tevens zullen wij vragen naar je huidige persoonlijke records op de 10 en de halve marathon zodat ook wij je goed advies kunnen geven.


Persoonlijk schema

Running Movements biedt naast haar ”gewone” hardloopschema’s tevens de optie voor gepersonaliseerde schema’s. Deze hardloopschema’s zijn helemaal afgestemd op je persoonlijke wensen en situatie. Dit betekent dat we volledig rekening houden met de tijdsbesteding die je hebt om te trainen en het niveau dat je wilt nastreven. Veel lopers maken gebruik van deze vorm van training omdat er een zeer persoonlijke trainingssituatie ontstaat. Dit werkt goed en is effectief omdat wij de loper intensief coachen naar zijn of haar gewenste doel. Wanneer je persoonlijk schema aanvinkt bij je bestelling krijg je van ons een intakeformulier toegestuurd, vanuit dit intakeformulier wordt er een persoonlijk schema voor je samengesteld en nemen wij contact met je op.


Marathon hardloopschema’s

Hieronder lees je welke hardloopschema’s Running Movements aanbiedt.

  • Marathon in 4.00 min
  • Marathon in 3.45 min
  • Marathon in 3.30 min
  • Marathon in 3.15 min
  • Marathon in 3.00 min
  • Marathon in 2.50 min
  • Marathon in 2.45 min
  • Marathon in 2.30 min

Looptijd: 3 maanden

Aantaltrainingen: 4 tot 5 trainingen per week

Werkwijze: door middel van 5 trainingszones.

Kosten schema met 3 maanden begeleiding/coaching: €150,-

Kosten persoonlijk hardloopschema met 3 maanden begeleiding/coaching: €200,-