Werkwijze

De hardloopschema’s van Running Movements worden geschreven aan de hand van 5 trainingszones. De 5 trainingszones kunnen geinterpreteerd worden op snelheid, maar tevens op hartslag. Running Movements facilitairt in testen waarbij de hardloper een gerichte hartslagzoneindeling krijgt. Kijk voor de mogelijkheden op onze pagina testen & analyses. De 5 trainingszones zorgen ervoor dat elke training een schot in de roos wordt! Gedurende je voorbereiding op de 5km train je op een zeer gevarieerde manier waardoor trainen hartstikke leuk blijft. De zonetraining zorgt ervoor dat je goed herstelt van zwaardere inspanning/ trainingen en door de zone training train je tevens zeer wedstrijdspecifiek. Door middel van deze trainingsmethodiek blijft de arbeid en rust verhouding goed in balans en is de kans op blessures nihil. Wanneer je een schema bij Running Movements bestelt krijg je een uitgebreide begeleidende mail met een uitleg over het schema.

Trainen op hartslag

Het hardloopschema kan, zoals hierboven benoemd, worden geinterpreteerd op hartslag en op snelheid. Hartslagtraining zorgt ervoor dat de hardloper zeer specifiek kan trainen voor zijn of haar doel. Je hartslag liegt namelijk niet. Ben je niet goed hersteld van de vorige training, heb je een stressvolle dag gehad op je werk of ben je juist uitgerust, je lichamelijke status vertaalt zich naar je hartslag. Het ene moment zal je snelheid hoger liggen en een andere keer lager. Je snapt het, niet snelheid is de indicatie waarop je traint maar de hartslagzone waarin je loopt bepaalt je loopsnelheid. Ontzettend prettig en zeer specifiek! Je traint zo altijd binnen je eigen mogelijkheden. Running Movements kan je helpen je hartslagzones te bepalen en neemt deze testen af in het eigen Runlab in Apeldoorn. Maak direct een afspraak via info@runningmovements.nl of surf nog even naar de website van www.verantwoordhardlopen.nl voor meer informatie.

Coaching en begeleiding 

Vind je het lastig om zelf aan de slag te gaan met het schema, dan is onze coaching en begeleiding wellicht geschikt voor je. Gert-Jan Wassink coacht je richting je gekozen doel en begeleidt je daar waar nodig. Wekelijks vul je een logboek in en stuurt deze naar Gert-Jan. Gert-Jan evalueert dit logboek en geeft je duidelijk feedback hoe je nog slimmer en verstandiger kunt trainen. Wanneer het noodzakelijk is dan kun je tevens tussentijds contact opnemen met Gert-Jan.

Persoonlijk schema

Running Movements biedt naast haar ”gewone” hardloopschema’s tevens de optie voor gepersonaliseerde schema’s. Deze hardloopschema’s zijn helemaal afgestemd op je persoonlijke wensen en situatie. Dit betekent dat we volledig rekening houden met de tijdsbesteding die je hebt om te trainen en het niveau dat je wilt nastreven. Veel lopers maken gebruik van deze vorm van training omdat er een zeer persoonlijke trainingssituatie ontstaat. Dit werkt goed en is effectief! Wanneer je persoonlijk schema aanvinkt bij je bestelling krijg je van ons een intakeformulier toegestuurd. Vanuit dit intakeformulier wordt er een persoonlijk schema voor je samengesteld.