Skip to content

Hardloopgroepen

Leer op een verantwoorde manier hardlopen onder begeleiding van een ervaren coach en een goed hardloopschema. De Running Movements club is geschikt voor zowel de beginnende als de ervaren loper. Kijk op deze pagina welke hardloopgroep bij je past en geef je op. Samen met je trainingsmaatjes werk je aan je hardlooptechniek zodat je blessures kunt voorkomen en efficiënter gaat hardlopen.

Train 1 maand gratis

Bij ons kan je gewoon effe wennen aan de nieuwe manier van trainen, geef je hier op voor 1 maand gratis meetrainen in 1 van onze loopgroepen.

HARDLOOPGROEP APELDOORN

HARDLOOPGROEP APELDOORN COMING SOON

HARDLOOPGROEP NIJKERK

HARDLOOPGROEP NIJKERK IS GESCHIKT VOOR ALLE HARDLOPERS VAN BEGINNENDE LOPER TOT EN MET GEVORDERDE LOPER. HARDLOOPGROEP NIJKERK IS EEN SAMENWERKING TUSSEN RUNNING MOVEMENTS & SPORTIVA

HARDLOOPGROEP ZUTPHEN

HARDLOOPGROEP ZUTPHEN IS GESCHIKT VOOR ZOWEL BEGINNENDE ALS GEVORDERDE HARDLOPERS TOT EN MET DE HALVE MARATHON. DE HARDLOOPGROEP IN ZUTPHEN IS EEN SAMENWERKING TUSSEN RUNNING MOVEMENTS EN MARS BENTUM. 

Beginnen met hardlopen

Wil jij beginnen met hardlopen? Sluit je dan aan bij één van de loopgroepen van Running Movements. Deze hardloopgroepen helpen je met opbouwen van 0 naar 5km hardlopen. 

In ons 12 weken programma leer je op een verantwoorde manier hardlopen. Onze coach deelt tips en tools met je en samen met je loopmaatjes ga je stap voor stap steeds verder hardlopen. Running Movements heeft al vele jaren ervaring met het coachen en begeleiden van beginnende hardlopers. 

Ons 12 weken programma kenmerkt zich door persoonlijke aandacht, een goed hardloopschema, met plezier samen sporten, hardlopen op je eigen niveau en sporten in de natuur. Onze trainingen zijn erop gericht dat jij blessurevrij kunt blijven sporten en dat je een rugzak vol hardloopkennis mee krijgt. 

Samen met je groepsgenoten werk je naar het einddoel toe. Start je eind september/ begin oktober met onze beginnerscursus dan kun je voor de kerst 5km of langer hardlopen. De beginnerscursus is de ideale opstap naar de één van onze gevorderden groepen. Wil je de Midwinter Marathon 8 van Apeldoorn lopen dan is de beginnerscursus ook echt iets voor jou! Je bouwt eerst op van o naar 5km en stroomt dan door naar een gevorderden groep waar je verder opbouwt naar de 8km. 

Beginnen met hardlopen doe je bij Running Movements. 

De gevorderden loper

Wil jij de 5km, 8km of 10km of 21,1km hardlopen? Dan is de gevorderden hardloopgroep van Running Movements voor jou geschikt. Deze hardloopgroep richt zich op afstanden van 5 tot 21,1km. Een voorwaarde voor deelname is dat je de 5km kunt hardlopen. 

Of je nu sneller wilt worden of bijvoorbeeld de 10km wilt kunnen uitlopen, in de gevorderden loopgroep focussen wij op beiden.

Met een zeer gevarieerd hardloopschema train je onder leiding van een gediplomeerde coach voor de afstand die jij graag wilt. Onze groepen zijn niet te groot waardoor je altijd persoonlijke aandacht krijgt en de arbeid rust verhouding goed in de gaten wordt gehouden.

Deze loopgroep is zeer geschikt ter voorbereiding op de 8 van Apeldoorn! Meld je aan en sta goed voorbereid aan de start! 

Bij Running Movements hebben we als motto dat elke training een schot in de roos wordt. Je train bij ons altijd op het juiste niveau. 

De ervaren/top loper

Hoe gaaf is het wanneer je de 5km, 10km, 15km, 10 Engelse mijlen of halve marathon in een snelle tijd kunt eindigen. Of wanneer je voor het eerst in je leven een halve marathon of hele marathon weet te finishen. De loopgroep voor ervaren hardlopers helpt je optimaal voor te bereiden voor de afstand die jij wenst (5km tot marathon). 

Bij het lopen van langere afstanden is ervaring ontzettend belangrijk en dan ben je bij Running Movements aan het goede adres. Topcoach Gert-Jan Wassink heeft zelf jaren ervaring in het lopen van langere afstanden (2.17.34 op de marathon). Met zijn 20 jaar topsport kennis coacht en begeleid hij of één van de andere coaches jouw naar je gewenste afstand. Welk doel je ook hebt, wij zorgen ervoor dat je op een verantwoorde manier traint en weet hoe je slim en verstandig  moet hardlopen.

Train je voor de Midwinter marathon, Mini Marahton of de Asselronde dan is deze groep zeer geschikt voor je! 

Revalideren na blessure

Het hebben van een (hardloop)blessure is nooit leuk! Veel lopers beginnen te snel na hun blessure en krijgen dan een terugval. Opbouw en revalidatie kan hierdoor heel lang duren. De revalidatiegroep van Houwer en Ruijs en Running Movements focust zich op het trainen naar een goed fitheidsniveau. 

De trainingen kenmerken zich door blessure preventieve oefeningen, opbouw van je belastbaarheid en tips en tools die je helpen blessures in de toekomst te voorkomen.

Ideaal dus wanneer je weer doelmatig wilt trainen en op wilt bouwen na je blessure. Onze revalidatie groepen staan onder leiding van een fysiotherapeut het hardloopschema wordt geleverd door Running Movements. Kortom de krachten worden gebundeld om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer op je oude niveau bent. 

Chat openen
1
Hulp nodig?
Hallo waarbij kan ik je helpen?