Hardloopgroepen

Leer op een verantwoorde manier hardlopen onder begeleiding van een ervaren coach en een goed hardloopschema. De Running Movements club is geschikt voor zowel de beginnende als de ervaren loper. Kijk op deze pagina welke hardloopgroep bij je past en geef je op. Samen met je trainingsmaatjes werk je aan je hardlooptechniek zodat je blessures kunt voorkomen en efficiënter gaat hardlopen.

Onze loopgroepen starten op maandag 5 oktober!

Zorg dat jij je op tijd opgeeft en boek je abonnement hier!

HARDLOOPGROEP N1

HARDLOOPGROEP N1 IS DE LOOPGROEP VOOR BEGINNENDE HARDLOPERS. LEER OP EEN VERANTWOORDE MANIER HARDLOPEN EN BOUW IN 12 WEKEN OP VAN 0 NAAR 5km

HARDLOOPGROEP N2

HARDLOOPGROEP N2 IS GESCHIKT VOOR HARDLOPERS DIE DE 5KM AL KUNNEN HARDLOPEN. DE N2 IS EEN GEVORDERDEN LOOPGROEP DIE ZICH RICHT OP AFSTANDEN VAN 5 TOT 10KM. 

HARDLOOPGROEP N3

HARDLOOPGROEP N3 IS DE GEVORDERDEN LOOPGROEP VAN RUNNING MOVEMENTS DIE ZICHT RICHT OP AFSTANDEN VAN 10KM OF LANGER. WIL JE TRAINEN VOOR DE 10KM, 15KM, 10EM, HALVE OF HELE MARATHON DAN IS DE N3 HARDLOOPGROEP VOOR JOUW GESCHIKT.

BEGINNERS HARDLOOPGROEP n1 

Wil jij beginnen met hardlopen? Sluit je dan aan bij de N1 groep van Running Movements. Deze hardloopgroep helpt je met opbouwen van 0 naar 5km hardlopen. 

In ons 12 weken programma leer je op een verantwoorde manier hardlopen. Onze coach deelt tips en tools met je en samen met je loopmaatjes ga je stap voor stap steeds verder hardlopen. Running Movements heeft al vele jaren ervaring met het coachen en begeleiden van beginnende hardlopers. 

Ons 12 weken programma kenmerkt zich door persoonlijke aandacht, een goed hardloopschema, met plezier samen sporten, hardlopen op je eigen niveau en sporten in de natuur. Onze trainingen zijn erop gericht dat jij blessurevrij kunt blijven sporten en dat je een rugzak vol hardloopkennis mee krijgt. 

Samen met je groepsgenoten werk je naar het einddoel toe. Start je eind september/ begin oktober met onze beginnerscursus dan kun je voor de kerst 5km of langer hardlopen. De beginnerscursus is de ideale opstap naar de N2 groep. Wil je de Midwinter Marathon 8 van Apeldoorn lopen dan is de beginnerscursus ook echt iets voor jou! Je bouwt eerst op van o naar 5km en stroomt dan door naar de N2 groep waar je verder opbouwt naar de 8km. 

Beginnen met hardlopen doe je bij Running Movements. 

HARDLOOPGROEP N2 

Wil jij de 5km, 8km of 10km hardlopen? Dan is de N2 hardloopgroep van Running Movements voor jou geschikt. Deze hardloopgroep richt zich op afstanden van 5 tot 10km. Een voorwaarde voor deelname is dat je de 5km kunt hardlopen. 

Of je nu sneller wilt worden of bijvoorbeeld de 10km wilt kunnen uitlopen, in de N2 loopgroep focussen wij op beiden.

Met een zeer gevarieerd hardloopschema train je onder leiding van topcoach Gert-Jan Wassink voor de afstand die jij graag wilt. Onze groepen zijn niet te groot waardoor je altijd persoonlijke aandacht krijgt en de arbeid rust verhouding goed in de gaten wordt gehouden.

Deze loopgroep is zeer geschikt ter voorbereiding op de 8 van Apeldoorn! Meld je aan en sta goed voorbereid aan de start! 

Bij Running Movements hebben we als motto dat elke training een schot in de roos wordt. Je train bij ons altijd op het juiste niveau. 

HARDLOOPGROEP n3 

Hoe gaaf is het wanneer je de 10km, 15km, 10 Engelse mijlen of halve marathon in een snelle tijd kunt eindigen. Of wanneer je voor het eerst in je leven een halve marathon of hele marathon weet te finishen. De N3 groep helpt je optimaal voor te bereiden voor de afstanden 10km tot de marathon. 

Bij het lopen van langere afstanden is ervaring ontzettend belangrijk en dan ben je bij Running Movements aan het goede adres. Topcoach Gert-Jan Wassink heeft zelf jaren ervaring in het lopen van langere afstanden (2.17.34 op de marathon). Met zijn 18 jaar topsport kennis coacht en begeleid hij jouw naar je gewenste afstand. Welk doel je ook hebt, wij zorgen ervoor dat je op een verantwoorde manier traint en weet hoe je slim en verstandig  moet hardlopen.

Train je voor de Midwinter marathon, Mini Marahton of de Asselronde dan is deze groep zeer geschikt voor je! 

REVALIDEREN NA BLESSURE

Het hebben van een (hardloop)blessure is nooit leuk! Veel lopers beginnen te snel na hun blessure en krijgen dan een terugval. Opbouw en revalidatie kan hierdoor heel lang duren. De revalidatiegroep van Houwer en Ruijs en Running Movements focust zich op het trainen naar een goed fitheidsniveau. 

De trainingen kenmerken zich door blessure preventieve oefeningen, opbouw van je belastbaarheid en tips en tools die je helpen blessures in de toekomst te voorkomen.

Ideaal dus wanneer je weer doelmatig wilt trainen en op wilt bouwen na je blessure. Onze revalidatie groepen staan onder leiding van een fysiotherapeut het hardloopschema wordt geleverd door Running Movements. Kortom de krachten worden gebundeld om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer op je oude niveau bent. 

TRAININGSDAGEN & TIJDEN

Maandag

18.15 tot 19.15

Woensdag

18.15 tot 19.15 

Trainingslocatie

Laan van Westenenk 4, 7336 AZ Apeldoorn

 

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

Ik had al vele marathons gelopen toen ik begon met het schema en de begeleiding van Running Movements. Toch word ik training na training en week na week door de leuke variatie weer verrast!

Katia Ganda

Ik had al vele marathons gelopen toen ik begon met het schema en de begeleiding van Running Movements. Toch word ik training na training en week na week door de leuke variatie weer verrast!
De schema’s en coaching van Gert-Jan zorgen ervoor dat ik topfit mijn restaurant kan leiden.

Cees Jonker

De schema’s en coaching van Gert-Jan zorgen ervoor dat ik topfit mijn restaurant kan leiden.
Dankzij de coaching en begeleiding van Gert-Jan is mijn niveau hard vooruit gegaan! Ook de testen en trainingsschema's die ik bij hem heb afgenomen passen goed bij mijn doelen.

Sjoerd Heida

Dankzij de coaching en begeleiding van Gert-Jan is mijn niveau hard vooruit gegaan! Ook de testen en trainingsschema’s die ik bij hem heb afgenomen passen goed bij mijn doelen.
Sinds ik door Running Movements begeleid word, loop ik gemakkelijker, sneller, blessurevrij en met meer plezier!

Hajni Potopeanu

Sinds ik door Running Movements begeleid word, loop ik gemakkelijker, sneller, blessurevrij en met meer plezier!