Onze werkwijze

Hardlopen is onze passie en dat proberen wij terug te laten komen in onze begeleiding. Standaard vinden wij maar gek! Want jij als hardloper bent uniek en daarom heb je een persoonlijk schema nodig met persoonlijke begeleiding van een coach. Wij bieden online hardloopschema’s door middel van data gestuurd coachen. Jij hebt je schema altijd bij de hand via de app en analyseert je schema via het online platform. Onze begeleiding is high end wat wil zeggen dat wij kwaliteit leveren.  Gepersonaliseerde hardloopschema’s zodat jij je doelstelling kunt bereiken, hardloopgroepen waar jij persoonlijk gecoacht wordt! Clinics en vitaliteitsprojecten op maat. Wij geloven erin dat je moet hardlopen op je eigen niveau om te genieten van de hardloopsport. Wij doen dit door ons thuistest concept of door middel van testen in onze Runlabs. Lees hier verder over onze werkwijze! 

RUNNING MOVEMENTS 

Persoonlijk schema

Altijd een hardloopschema op maat. Jij bepaalt je doel, wij helpen je dit doel te behalen!

Altijd feedback

Meerdere malen per week ontvang je persoonlijke feedback van je coach waarmee de arbeid rust verhouding goed in de gaten wordt gehouden.

Trainen op het juiste niveau

Trainen in hartslagzones of op snelheid. Elke training wordt hiermee een schot in de roos. Met onze gratis test loop je altijd op het juiste niveau. 

Online coaching

Het hardloopschema wordt via de app trainingpeaks of Polar coach met je gecommuniceerd. Handig! Want je hebt zo altijd je schema bij de hand en staat direct in contact met je coach. 

Onze werkwijze

Wanneer je begint met hardlopen zijn de eerste hardloopmeters wellicht helemaal niet zo fijn maar na verloop van tijd wil je niet meer anders. Het ritme dat je hoort van het lopen op het bospad, de frisse lucht die je in ademt wanneer je de straat uit loopt, het zweet wat van je voorhoofd afdruipt wanneer je die heerlijke pittige favo interval training hebt afgerond. Hardlopen is prachtig! Running Movements begeleid al vele jaren hardlopers van ieder niveau. Of je nu beginnend loper bent of fanatiek marathon loper wij bieden begeleiding op maat. 

Goede start!

Running Movements wil hardlopers begeleiden op maat. Dat betekent dat we moeten beginnen met het eind voor ogen. Welk niveau heb je, ben je een beginnende loper, gevorderd of fervent hardloper die graag zijn marathon doel wil verwezenlijken. De start is belangrijk! Nadat jij jezelf hebt aangemeld ontvang je van ons een intakeformulier. Hierop vul jij in wat je wil en hoe je dat wilt. Deze informatie gebruiken wij om je trainingsniveau en trainingsschema vorm te geven. De basis is hiermee gelegd. 

Stay in the zone

Trainen op je eigen niveau vinden wij belangrijk en daarom hebben wij gegevens en data van je nodig. Deze data ontvangen wij nadat jij de gratis thuistest hebt afgerond. Wil je next level dan maak je een afspraak bij ons in het Runlab waar wij je uitvoerig testen. Nadat je de test hebt afgerond maken wij voor jouw persoonlijke zone indeling. Deze zone indeling is afgestemd op jouw niveau en begeleid je tijdens de trainingen. Zo train je altijd op je eigen niveau en proberen wij te voorkomen dat je geblesseerd raakt. Elke training wordt een schot in de roos!

3 weken cyclus en het stoplicht effect 

Wij werken met een 3 weken cyclus, wat wil zeggen dat jij altijd optimaal zult herstellen van zware inspanningen en je schema goed geperiodiseerd is. Hierbij moet je denken aan een stoplicht. Wanneer je een training of trainingsweek diep in het rood hebt getraind is het niet verstandig daarna weer zwaar te trainen. Een groene training is dan veel verstandiger, je wilt immers een goed trainingseffect  en je moet je trainingen laten rijpen! Pas als je training rijp is ben je toe aan een volgende zware prikkel. De oranje trainingen zijn niet te zwaar maar ook niet te licht. Wij noemen dit ook wel trainen in het tussengebied wat door vele lopers wordt overgeslagen. Met je gratis thuistest of de test bij ons in het Runlab kunnen wij goed inkaderen wanneer jij nog in het GROEN, ORANJE of ROOD traint. 

Specifiek trainen

Zoals hierboven al benoemd is bij ons elke training een schot in de roos. Voor een 5km moet je namelijk anders trainen dan voor een marathon. Wij weten als geen ander wat nodig is om als hardloper te doen slagen. Ons schema is altijd specifiek op jouw doelstelling geschreven en sluit aan op jouw niveau. Het schema bevat specifieke trainingen die je helpen optimaal voorbereid je gewenste afstand te kunnen lopen. Ben je een beginnende hardloper dan zorgen wij ervoor dat je heel rustig en stap voor stap je belastbaarheid opbouwt zodat je uiteindelijk minimaal 5km gemakkelijk kunt hardlopen. 

Data gestuurd coachen

De manier waarop wij coachen maakt onze begeleiding uniek. Via Trainingpeaks of Polar coach ontvang je van ons je hardloopschema en wordt je door ons gecoacht. Hiermee heb je altijd je schema via de app bij de hand en communiceer je gemakkelijk met je coach. 

Time to train

Wanneer het tijd is om te trainen hebben wij je hardloopschema voor je klaar gezet op je persoonlijke trainingsplatform. Jij synchroniseert je horloge met de app en je training staat in je horloge! Je horloge begeleid je  tijdens de training om te lopen op het juiste tempo en de juiste intensiteit. Daarnaast hoef je niet meer na te denken hoeveel herhalingen je nog moet of hebt gedaan alles staat voorgeprogrammeerd voor je! Dit veraangenaamd je trainingssituatie enorm en zorgt ervoor dat je heel veel kwaliteit kunt leggen in je trainingen. Zo behaal je optimaal effect!

Polar_logo_black_web
Training-Peaks

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

Door de digitale coaching en duidelijke tips die ik van Running Movements meekrijgt, loop ik een stuk beter en krijg je nog meer plezier in het lopen.

Tim Huis in 't Veld

Door de digitale coaching en duidelijke tips die ik van Running Movements meekrijgt, loop ik een stuk beter en krijg je nog meer plezier in het lopen.
Het schema is op maat en de dagelijkse feedback zorgen ervoor dat ik me niet bezig moet houden met vragen als: loop ik verantwoord, loop ik snel genoeg, zijn de afstanden goed, etc. Ik loop en geniet! De coach doet de rest!"

Hajni Potopeanu

Het schema is op maat en de dagelijkse feedback zorgen ervoor dat ik me niet bezig moet houden met vragen als: loop ik verantwoord, loop ik snel genoeg, zijn de afstanden goed, etc. Ik loop en geniet! De coach doet de rest!”
Door mijn onregelmatige werk is het lastig om deel te nemen aan hardlooptrainingen of verenigingen. Bij Running Movements krijg ik een persoonlijk digitaal trainingsschema en coaching.  Samen met de anaerobe drempel meting in het Runlab kan ik nu heel gericht trainen.

Karlijn Velmans

Door mijn onregelmatige werk is het lastig om deel te nemen aan hardlooptrainingen of verenigingen. Bij Running Movements krijg ik een persoonlijk digitaal trainingsschema en coaching. Samen met de anaerobe drempel meting in het Runlab kan ik nu heel gericht trainen.
Ik heb al vele marathons gelopen marathons toen ik begon met het schema en de begeleiding van Running Movements, maar toch word ik training na training weer verrast. De trainingen zijn op je eigen niveau geschreven zodat je arbeid rust verhouding goed in de gaten wordt gehouden.

Katia Ganda

Ik heb al vele marathons gelopen marathons toen ik begon met het schema en de begeleiding van Running Movements, maar toch word ik training na training weer verrast. De trainingen zijn op je eigen niveau geschreven zodat je arbeid rust verhouding goed in de gaten wordt gehouden.

COACH GERT-JAN

LEES HIER MEER OVER JOUW COACH