Skip to content

Rekentool hartslagzones

Op deze pagina bereken je snel en eenvoudig je hartslag- en tempozone op basis van de zes-minutentest. Kies eerst welke rekentool je wilt gebruiken.

Hartslagzones

Vul onderstaande rekentool in om je hartslagzones te berekenen. Kijk terug naar de resultaten van je zes-minutentest en bepaal wat je hoogste hartslag was tijdens deze zes minuten. Dit vul je in. Onze hartslagzones bestaan uit tien slagen per zone. Als de bovenkant van jouw zone 2 160 slagen is, dan is jouw zone 2 dus tussen de 150 en 160 slagen per minuut. 

Maximale hartslag tijdens test

Tempozones – tot 1100 meter

Vul onderstaande rekentool in om je tempozones te berekenen. Kijk terug naar de resultaten van je zes-minutentest en bepaal welke afstand je in zes minuten hebt gelopen. Deze afstand vul je in. Onze tempozones beslaan op jouw tempo 0,5 kilometer per uur. Als de bovenkant van jouw zone 3 bijvoorbeeld 9,5 kilometer per uur is, dan is jouw zone 3 tussen de 9,0 en 9,5 kilometer per uur. 

Gelopen afstand in meters

Tempozones – vanaf 1100 meter

Vul onderstaande rekentool in om je tempozones te berekenen. Kijk terug naar de resultaten van je zes-minutentest en bepaal welke afstand je in zes minuten hebt gelopen. Deze afstand vul je in. Onze tempozones beslaan op jouw tempo 1 kilometer per uur. Als de bovenkant van jouw zone 3 bijvoorbeeld 15 kilometer per uur is, dan is jouw zone 3 tussen de 14 en 15 kilometer per uur. 

Gelopen afstand in meters