Skip to content

Tussentijdse meting

In onze analyse labs voeren wij testen uit die ervoor zorgen dat hardlopers hun trainingssituatie kunnen verbeteren. Eén van deze testen is de tussentijdse meting. Onze tussentijdse meting kan met of zonder lactaat meting en geeft een directe weergave van je trainingssituatie. Het helpt om nog specifieker te trainen en geeft een reflectie van je huidige trainingsniveau.

Tussentijdse meting €149,99

Meting met lactaat meting €175,-

De tussentijdse meting is een zeer nauwkeurige test die inzicht geeft in hoe de hartslagzones ontwikkeld zijn. De test draagt bij aan de verbetering van de trainingssituatie en helpt trainen op hartslag te verduidelijken en inzichtelijk te maken. Door te trainen met zones ontstaat er een zeer specifieke trainingssituatie. De hardloper krijgt een deskundig advies hoe hij of zij de trainingssituatie kan verbeteren en welke aspecten ontwikkeld kunnen worden.

Met de test wordt gemonitord welke hartslagzones onderbelicht zijn en welke zones goed zijn ontwikkeld. Hardlopers die nog geen zone indeling hebben adviseren wij een om eerst een anaerobe drempeltest te doen waarbij wij de hartslagzones berekenen en tevens advies geven over de verbetering van de trainingssituatie. De test biedt de mogelijkheid om na een aantal maanden de progressie te meten en eventueel kleine aanpassingen in het trainingsschema door te voeren.

De tussentijdse meting is een test die meerdere malen in een trainingsperiode/ periodisering/ per jaar kan worden herhaald. Op deze wijze ontstaat er meer informatie over de progressie en ontwikkeling van de hardloper. Met deze gegevens kan de loper constant zijn hardloopschema zeer praktisch bijsturen en fine-tunen.

  • Ondersteunt de trainingssituatie
  • Geeft inzicht in hartslagzones
  • Weergave van onderbelichte trainingszones
  • Weergave van goed ontwikkelde trainingszones
  • Vertaling van hartslag naar snelheidszones
  • Geeft inzicht in gezondheidsniveau van de loper
  • Geeft inzicht in fitheidsniveau van de loper
  • Specifiek trainingsadvies
  • Biedt mogelijkheden voor specifiek trainingsschema
  • Altijd een analyse rapport
  • Deskundig advies

Waarom de tussentijdse meting? 

Veel lopers lopen op hartslag maar zijn niet bekend met hun hartslagzones. Vaak wordt er te hard getraind en lukt het de hardloper niet zichzelf te verbeteren. De tussentijdse meting biedt naast verbeterfactoren tevens inzicht in het trainen op gezondheidsniveau. Wordt er veelal aeroob of anaeroob getraind door de loper? Hoe kan hij of zij zijn gezondheidsniveau verbeteren naar fitheidsniveau. Bent u van plan een halve of hele marathon te gaan lopen. Kies dan voor de uitgebreide en specifieke test voor halve marathonlopers & marathonlopers.

Chat openen
1
Hulp nodig?
Hallo waarbij kan ik je helpen?